Omegas blogg

ridtravare född 2001

Vart lägger jag "tipsen" ?!...

Kategori: Allmänt

Båda hästarna har överlag bra hovar , men då & då smörjer jag in dem med Winchester Hovsalva från Horze Pharmacare , den är super , återfuktar och ger lite glans . Kan vara bra överlag men speciellt som de står på spån som kan torka ut hovarna ..
 
 
Ett annat tips är glansspray , gärna TIB ( doftar underbart ! ) eller Stockholms Ridsports egna (som håller länge och bara kostar 98:-  !! )
på bogpartiet när hästarna går med täcke mkt , det hjälper till att minimera ev skav från täcket , jag försöker även byta täcke var & varannan dag så det inte ligger på samma ställe hela tiden . Men ibland är tyvärr skav oundvikligt    :(  
 
 
 
Carat älskar att bli masserad och kliad på , till min hjälp använder jag denna borste för 39:- !
 
So long , have a nice day !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: